Business is business – Nyelvek az üzlet világában

Bármilyen üzletről is legyen szó, a legfontosabb a megfelelő kommunikáció, hiszen így építhetjük ki ügyfélkörünket, adhatjuk el termékünket és növelhetjük a cégünk iránti bizalmat. Ha nemzetközi babérokra törünk, különösen fontos, hogy otthonosan mozogjunk az ületi nyelvek világában. Természetesen az angol nyelv ismerete elengedhetetlen, de mellette akad néhány olyan nyelvi reláció is, amely az üzleti élet bizonyos szegleteiben elengedhetetlen és a professzionális szakfordítás során a legkeresettebb.

Az üzleti nyelvek rangsorolása

A világ egyik legjelentősebb üzleti élettel foglalkozó cégének lapja, a Bloomberg, rangsorolta a világ nyelveit, méghozzá üzleti szempontok szerint. New York és a világ egyik legjelentősebb biznisz szolgáltatásokat és híreket nyújtó vállalata a globális pénzügyi piac mintegy egyharmadát birtokolja, így jelentős rálátása van az üzleti nyelvek használatára.  A vállalat 12 tényező szerint értékelte az üzleti élet nyelveit. Ilyenek többek között, hogy hány országban mennyien beszélik, hány országban hivatalosak, mekkora GDP köthető hozzájuk, milyen a beszélők írás- és olvasástudása, valamint, hogy milyen az interneten való elterjedtségük.

A befutó

A vizsgált nyelvek a 25 legnagyobb számban beszélt nyelv közül kerültek ki, tovább szűkítve a G20, vagyis a világ 19 legnagyobb gazdaságát és az Európai Uniót tömörítő szervezetének tekintetében. Ugyan az angol nyelv vezető szerepét nem kockáztatja egyetlen más reláció sem – ezért ez nem is szerepel a rangsorban – érdekes tény, hogy az első helyen a mandarin kínai áll, ami főként Kína virágzó gazdaságának tudható be. A második, harmadik és negyedik helyek között csak minimális a különbség: a francia 27 országban hivatalos, az arabot 221 millióan beszélik 23 országban, a spanyolt pedig 329 millióan 20 országban, és ezzel alapozzák meg előkelő helyezésüket.

A sereghajtók

A sort ezek után az orosz, a portugál, a japán, a német, az olasz, a koreai és a török folytatja. A listán szereplő nyelvek szinte teljesen megegyeznek a nyelvek internetes vásárlóerejének rangsorolásán szereplő nyelvekkel. India nyelveit azért hagyta ki a felmérés, mert ott az angol is hivatalos és az üzleti életben általánosan elterjedt.

Szeretne professzionális szakfordításokat készíttetni? Keresse bizalommal a Lector fodítóirodát!